lørdag 3. september 2011

Sommeren har flytta inn:-)





Jeg syns det er alt for galt å kaste sommeren i søpla... Særlig når Geraniumen min ser sånn ut. Den står i full blomst nå, og det er ennå masse knopper på den. Har en rosa en også som er likedan. Disse kan jeg vel ikke kvitte meg med...? I dag fikk de flytte inn i varmen, redd det snart er for kaldt for de ute på trappa. Jeg har tatt en stikling av hver av dem, og håper de klarer seg, første gangen jeg har gjort det:-)


Kanskje noen vet om Geraniumen ( Pelargonia ) klarer seg vinteren gjennom, eller om den er en typisk sesongplante. Blir glad hvis noen vet noe om det:)


Her koser vi oss med MGP junior sammen med storebror og store(mellom)søster:-)


Kos deg på lørdagskvelden:-)

8 kommentarer:

Audhild sa...

God kveld!
Sikkert lurt å ta sommerblomstrene inn i varmen nå ja! Nå kryper gradstokken nedover for hver dag :(

Ha ei fin helg videre!Klem

Lillemor sa...

Godt å nyta sommaren så lenge som mulig :) No når det går mot haust, kjøper eg meg roser til kvar helg, koseleg å ha i små vasar rundt omkring i huset. Dei får meg til å hugse minna frå sommaren :)

Trur blomen din kan overvintre inne, men er usikker på korleis den likar å ha det...finst sikkert nokre gode tips ;)

Ha ein framleis fin kveld!

Heddas gode grunner sa...

Kan ikke kvitte seg med så fine blomster, nei. Fint å flytte de inn, nå som man oppholder seg mest inne. Ikke lenge før frosten kommer nå..
Høres ut som dere også har kost dere i kveld også :) Stas med mgp jr.
Ha en fortsatt fin helg!
klem

Gitte sa...

Så fint!
de stakkars blomstene mine ligger rett ut i stabilt sideleie etter et regnværet....
Nyt restene av sommeren:)
Klem Gitte

Stinemorღ sa...

Jeg aner ikke om den vil overleve vinter'n :)
- men den er vakker!!

Ønsker deg en super uke,
klem

Caroline sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Caroline sa...

Heisann hoppsann:)
Du minner meg på at jeg og må få inn mine pelargoniaer;)
Jeg overvintret mine for første gang i vinter,det gikk kjempefint.
Hadde dem i kjelleren,hvor det er mørkt og kaldt,så klippet jeg dem nesten helt ned i vår.Deretter tok jeg dem opp i lyset og varmen og gjødslet dem godt.
De vokste seg store og fine i løpet av sommeren,å gav oss mange flotte blomster;)
Lykke til!
Ha en god ny uke:)
Klem Caroline

bella interiørblogg sa...

så flotte bilder:)

Ha en fortsatt fin lørdagskveld!

Hilsen fra
Bella:)