onsdag 1. februar 2012

Lysekrone og skjerf



I gårkveld strikket jeg dette skjerfet til storesøster . Jeg brukte garnet pt2  på pinne nr. 5 . Valgte tjukkere pinner for å få et luftig men likevel varmt skjerf . Ble veldig fornøyd med resultatet denne gangen ;-)

Skjerfet er veldig enkelt å strikke:

La opp 3 m , strikka  fram  og tilbake samtidig som jeg økte 1 m først på hver p. Etterpå hekla jeg en søt kant rundt og sydde på et hjerte med attersting.

Lillemor står modell siden storesøster er på skolen . Hadde først ikke lyst , men når jeg bestakk henne med rosiner , stilte hun seg opp.

Søta mi



Vi kjøpte oss ny lysekrone til spisetuen før helga , og vi er veldig fornøyd med den . Syns den var litt kronglete å montere slik at den ble bein og fin , men det ble da bra til slutt :-)

Her er det - 22 grader i dag , så jeg og lillemor er inne  og fyrer . Det passer bra med fridag på sånne dager...

Brrrrr......




9 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelig lysekrone:)
Kjekt med slike skjerf.Så enkle men likevel kjempe flotte:)

Nyt dagen

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så fint et skjerf :)
Her er det også kaldt i dag - og litt snø i lufta.

Audhild sa...

SÅ fin lysekrone!!! Den likte jeg!
Og så flink du er med disse pinnene dine da, tryller jo frem de finseste ting i superfart du!

-22 hørtes kaldt & friskt ut!!
KLEM

Småregn sa...

Kjempesøtt sjal :) Og lysekrona er lekker!

Kattipuh sa...

For et nydelig skjerf! Heldig jente som får bruke det:-) Jeg synes også kjolen til Lillemor var skjønn.

Synnøve sa...

For et søtt lite skjerf! Fin pynt også :)

Husmorspira sa...

Kjempefint skjerf! Holder på med slik strikk jeg også om dagen, planen var å fullføre et nøstebarnteppe, men skjerffristelsen ligger jo og lurer :) Går litt tregt...
Flott lysekrone!

Caroline sa...

For et søtt skjerf du har strikket til jenta di,kommer godt med i disse dager som kulda har satt inn støtet...
Nydelige lysekroner dere har kjøpt dere!!!
Jeg og har vurdert slike,men vi har det litt for lavt under taket til denne typen....Men det var kjempeflott hos dere:)
Ha en videre fin uke!
Klem Caroline

Fru Belima sa...

Den var virkelig lekker!! Passet utrolig godt inn også.... Skjerfet var også veldig fint og det er alt du lager! klem mariann