lørdag 22. oktober 2011

Julekuler



For de fleste kan det kanskje virke vel tidlig å begynne å tenke på jul allerede  i oktober, men for den som elsker håndarbeid er det på høy tid.....! ;-)

Jeg har iallefall begynt å tenke jul. Mange julegaver er kjøpt inn , noen i butikk , noen på nett , og atter noen er under produksjon (f.eks nøstebarndress og oldemorrute-teppe)

Jeg var så heldig å fikk låne julekuleboka til Arne & Carlos av ei venninne (som er like strikkegal) her om dagen.

O du herliga lykke!!

I går kveld strikket jeg to kuler med disse mønstrene:

"snøkrystall"

og

"snøfnugg"

Nå er

"husflidsbord"

på pinnene:-)

Jeg bruker bambuspinner nr 2,5 og de kan virkelig anbefales!



Jeg må si jeg virkelig er begeistret for den nye trenden "strikk i interiøret". For det første er det utrolig morsomt å strikke/ hekle f.eks trekk til lykter og strikke julekuler , og for det andre så er det veldig fint og gir en lun og hjemmekoselig stemning.  

Fortsatt fin lørdag ønskes deg og dine

9 kommentarer:

Home sweet home sa...

Disse julekulene var kjempe flotte.:)
Ønsker deg en riktig fin helg.:)

Audhild sa...

Disse er kjempefine :)
Gpd lørdasgkveld videre!

Stinemorღ sa...

Du er så flink som allerede er i gang! Nydelige julekuler - de har jammen mye sjarm!
Lurer på om jeg får tid til noen slike i år :)

klem

Bundingen sa...

Absolutt på tide å tenke på jul og gjøre noe med det! Jeg skal også strikke flere julekuler, for de jeg strikka i fjor fikk bein å gå på! Nå går det i klingebakst og julegavestrikking. Alt tar sin tid, og det skal ikke være noe stress. Ha en fin søndag!

Mette sa...

Så fine kulene var da!flink du er!jammen koselig å være her hos deg!:)

Mette sa...

Så fine kulene var da!flink du er!jammen koselig å være her hos deg!:)

Gitte sa...

Så fine!
Du er jo bare kjempeflink :)
Klem Gitte

Caroline sa...

Så flink du er!!!
De strikkede julekulene er kjempefine!
Det er ikke tidlig spør du meg;)
Jeg er og godt igang med julegaver,julekort og annet julestæsj;)
Ha en god ny uke!
Klem Caroline

Synnøve sa...

Enig med deg ang interiørstrikk! Og ja, det er på høy tid å tenke jul nå for oss strikkere ;)