onsdag 19. oktober 2011

Til inntekt for årets TV-aksjon


Klassen til sønnen min har i lang tid laget forskjellige ting som de skulle selge til inntekt for årets TV-aksjon. De har bla. a laget nøkkelringer og armband i makrame, forskjellige bilder  og vevde gryteunderlag. De har også laget et felles stort bilde som enkeltpersoner eller bedrifter kan gi bud på. Da jeg og Sunniva var innom stand i dag, var budet kommet opp i 1000 kr!!! De var kjempestolte hele gjengen.

De har også lært veldig mye om tema for årets TV-aksjon, miner og Norsk folkehjelps arbeid for å rydde disse. Dette har engasjert han veldig, han har snakket mye om det med oss hjemme.

Jeg må si jeg er glad og takknemlig for at barnet mitt får ta del i solidaritetsarbeid på denne måten.

Benytter anledningen til å oppfordre alle til å støtte årets TV-aksjon, du kan lese mer om den her.


3 kommentarer:

Bundingen sa...

Det varmer et lærerhjerte å lese dette. Ha en fortsatt fin dag!

Synnøve sa...

Koselig lesning! Det er et viktig arbeid som gjøres i skolen i den forbindelse, flott at de søte små får lære og prøve seg, og bli kjent med resten av verden!

Monstermønster sa...

Så flott at de engasjerer seg fra tidlig alder! Kjempeviktig!