tirsdag 1. mars 2011

Flere luer og award

Det har da blitt noen fler luer i det siste, hihi ;) De to med rødt er heklet med restegarn av easy fra Sandnes. Den blå er heklet med alpakka i en herlig blåfarge.




Jeg har tatt utgangspunkt i en oppskrift på garnstudio.no (link har jeg i et annet innlegg om luer). Jeg har gjort den litt om, så jeg deler gjerne på min vri:

Hekle 4 lm , feste de til en ring.
1. omg: hekle 12 stav i ringen.
2. omg: hekle 2 stav i hver stav.
3. omg: hekle en stav i første stav, 2 stav i neste, 1 stav i neste og fortsett sånn annahver stav rundt omg.
4. omg: hekle 1 stav i de to første staver, deretter 2 stav i neste, altså 2 stav i tredjehver stav.
5. omg: hekle 1 stav i de 3 første stav, deretter 2 stav i fjerdehver stav.

På barnestr. har jeg nå ikke økt mer, men heklet en stav i hver stav til ønsket lengde på lua. På damestr har jeg økt 4-5 stav i løpet av 6. omg, sånn at jeg alt i alt har hatt ca 50 stav på omg.

Jeg tar forbehold om at det kan variere litt ettersom hvilket garn og krok man bruker, så prøv deg fram!

Prinsippet med gradvis økning er det samme:-)

Jeg har vært så heldig å fått en award av Stinemor, setter utrolig stor pris på det!!



Med denne awarden følger det endel spørsmål man skal svare på:

1: Ta opp nærmeste bok og slå opp på side 18, linje 4. Hva står det der?
"...man anerkjenner samme standarder og prinsippet med opprinnelsesland og opprinnerlig bruksområde..." (hundebok, hihi)
2: Hva er det siste du så på TV?
Ole Brum på Playhouse Disney sammen med veslemor på 2 år:)
3: Bortsett fra datamaskina, hva hører du nå?
Lek, skravling og skratting fra mine jenter på 2 og 6 år, samt tantejenta mi på 7 år som er på besøk.
4: Når var du sist ute, og hva gjorde du da?
Ute og luftet Jonas (hunden) sent i går kveld.
5: Hva har du på deg nå?
Joggedress fra Cubus. Ferie og sløvedager for tiden, hihi
6: Hva var den siste filmen du så?
To på rømmen sammen med mine to eldste. Kosestund på kino:)
7: Skulle du overveie å flytte til utlandet?
Nei, altfor avhengig av å ha familien og vennene mine rundt meg:-)

Så kommer det vanskelige, man skal gi denne videre til 7 andre blogger man setter pris på. Dette syns jeg er utrolig vanskelig, for det er så mange flotte blogger der ute:) Samtidig så er jeg ganske fersk i denne bloggeverden, så jeg er litt usikker på dette.... (Jeg velger å være ærlig her....)

Så  jeg gjør det sånn:
Jeg setter utrolig stor pris på alle bloggene i blogg-listene mine jeg har på bloggen min. Derfor gjør jeg det sånn at den som vil av disse er hjertelig velkommen til å ta imot denne awarden fra meg:-)

Ha en fin tirsdag videre!


1 kommentar:

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Gratulerer med award!
Utrolig koselige luer du hekler. Takk for koselig hilsen hos meg.
klem