lørdag 1. januar 2011

Et utvalg luer

Jula har vært en eneste stor hekle-fest for meg, hehe ;) Har hekla luer til mange. Her kommer et lite utvalg:


Her er veslegullet mitt med sin lue. Ho ble supersøt med den (om jeg skal si det selv <3). På hennes og på den brune under har jeg hekla på ørelapper og snorer siden de skal brukes av småbarn.



Denne er det tantegutten min på 9 mnd som skal ha. Vi skal spise middag hos dem i morgen, og jeg gleder meg til å gi den bort. Det er mamman som har valgt fargene, og turkis sammen med brunt ble veldig stilig!


Tantejenta mi skal ha denne, ho ville ha samme fargene som kusinen sin, vår jente på 6:-) De er gode venninner <3


Denne fikk mamma, ho ville ha samme farge som meg. På hennes gjorde jeg en variant på blomsten da, den oppskriften fant jeg i boken Hekleglede av Frida Ponten. (Ideelt sett burde jeg ha bilde av boka her kanskje, men det kom jeg på for sent) Masse fin inspirasjon på hekling i den boka!


Link til oppskriften jeg har brukt til inspirasjon og hvilket garn jeg har brukt, kan du finne i mitt forrige innlegg om luer.

5 kommentarer:

Synnøve sa...

Et kjapt overblikk på bloggen din tilsier at jeg kommer til å titte innom også her i 2011! Takk for hyggelig hilsen hos meg, godt nytt år! :)

Stinemorღ sa...

Så flotte luer! Skjønner at de har blitt en dille ja :)
Mye lekkert her hos deg, så jeg kommer helt klart tilbake. Legger deg til hos meg slik at jeg kan følge med :)
Godt nyttår!

Heddas gode grunner sa...

Så fine luer! Og for en produksjon!! Sjønner at du har kost deg i jula :)
Godt nytt år ønskes også fra meg.
Klem fra Hedda

renate sa...

Hei og takk for hilsen på bloggen min:) Mange fine luer du har laget og julesokkene likte jeg veldig godt:) Lurer på å kjøpe meg en symaskin selv. Godt nyttår:)

Caroline sa...

Godt nyttår:)Du er jo superflink på de luene,de er skikkelig fine,likte spesielt godt den til minstejenta og den til din mor,de er heldige som har deg som kan hekle til dem...Så koselig nyttårsbord du hadde dekket:)Klem Caroline