fredag 3. desember 2010

Oppskrift på sitteunderlag

Det andre sitteunderlaget har vært ei runde i vaskemaskinen i kveld. Jeg ble like fornøyd med dette som det forrige jeg har gitt bort:)



Oppskriften:
Legg opp 60 m på pinne nr. 9. Jeg brukte fritidsgarn fra Sandnes. Det er et utrolig godt tovegarn. Strikk 40 riller . strikk da 20 m, fell av de midterste 20 m (til håndtak), strikk de 20 siste m. På neste omg, strikk 20 m, legg opp 20 m  igjen, og strikk ferdig omg. Strikk deretter 5 riller. Fell av.
Toves i vaskemaskin på 60 grader på vanlig vaskeprogram.



Prøvde meg på å lage en oppskrift på tova hjerter til å henge på juletreet. Oppskriften ble bra, men det ble ikke tovinga. Ble litt for slapp i fisken gitt;)


Dette er min egenkomponerte oppskrift, så vær vennlig å linke til denne siden hvis du vil bruke/ publisere den. Takk!

Stakkars meg har fått influensa, så nå kryper jeg lenger ned i sofaen og gjemmer meg under pleddet igjen.

Fin fredag, folkens:)

Ingen kommentarer: